Csoda Sales Technikák az Értékesítésben, na persze!
2021. március 25. írta: Simon I.

Csoda Sales Technikák az Értékesítésben, na persze!

„Meg akarod valósítani az álmodat? Meg akarsz keresni havi 1 000 000 Ft-ot? Mindez könnyen elérhető, regisztrálj, kövess be, iratkozz fel és megmutatom, hogy érheted el mindezt 3 hónap, igen jól hallottad 3 hónap alatt!” 

Ismerős szöveg???

Bevallom értékesítőként rosszul vagyok, amikor meglátok egy ilyen hirdetést, amiről egyébként azt hittem, hogy rég kiment a divatból. Még visszataszítóbb, amikor ezt úgy teszik, hogy egy homokos tengerparton, koktélt kézben szorongatva mondja egy tenyérbemászó alak.

Nézzük a valóságot!

Természetesen elérhető a 7 számjegyű havi jutalék, kemény és következetes munkával, nem kérdés! Amikor elkezdtem ezt a szakmát, eleinte én is kétkedve fogadtam, mert azon a szinten, ahol akkor álltam óriási lépésnek tűnt. És most nem jövök a sablon szöveggel, hogy csak hinned kell magadban, és mindenre képes vagy, és meg tudod csinálni és a többi és a többi.

Mik azok a dolgok, amik hiányoznak ezekből a hirdetésekből, és nincs szinkronban a valósággal?

  1. Alázat

Nem látom sok értékesítőnél az alázatot. Ne keverjük össze a fogalmat a meghunyászkodással, és azzal sem, hogy mindig mindenben igazat adunk a vevőnek bármit is mondjon. Te szolgálatot adsz valakinek, tanácsadás, termék formájában, ami segíti a munkáját, az életét, megoldod a problémáját. Abból kapod a támogatást pénz formájában, hogy te is támogatod Őt. Kölcsönös tisztelet, partneri viszony jellemzi a kapcsolatot, és alázatosan végzed a munkádat, és mindig nyitott vagy arra, hogyan tudsz fejlődni, hogyan tudod még jobban kiszolgálni a vevőidet. Nézd meg a legsikeresebb sportolókat. Sok esetben nem ők voltak a legtehetségesebbek, de mivel alázatosan viselkedtek a hivatásuk iránt, hallgattak az edzőikre, a legjobbakká váltak! Az egoval való harc ez, mert ha elér is egy szintet valaki, és azt hiszi mindent tud, és onnantól eltűnik az alázat, könnyen ott találhatja magát, ahonnan elindult. Ezekben a hirdetésekben sokszor nyomát sem látom ennek, hanem azt, hogy „gyertek megmondom a tutit, tudom én mi fán terem a pénz, csak le kell szakítani!”  

  1. Hitelesség

Sok pénzt akarsz keresni? Kőkemény melóval jár! Fel kell építened a kapcsolataidat, hideghívások, e-mailek, tanulás, piac megismerése, nyomon követése, konkurencia figyelése és még ezer dolog! Nagyon jól mutat, hogy egy tengerparton csak nyomkodod a laptopot és dől a pénz, és persze ezt is meg lehet csinálni, csak az előtte lévő munkáról sok esetben nem beszélnek. Egy idő után az elégedett vevőid keresnek, rendelnek, és ajánlani fognak, de ezt előtte évekig építgetned kell, és ez sokszor napi 10-14 óra munkával jár! Minden, aminek eredménye van, azt szükséges komoly alapokra helyezni ugyanúgy, mint egy házépítésnél. Persze amikor már csak azt látják, milyen sikeres vagy, azt mondják neked könnyű, pár telefon pár e-mail, de nem látják az előtte beletett energiát, az sosem olyan feltűnő!

  1. Hosszú távú gondolkodás 

Pár hónap alatt elérni a 7 számjegyű fizetést?! Simán! Persze, de ezt képes vagy fenntartani hosszútávon is? Ha csak nem tudsz bizonyíthatóan kézrátétellel gyógyítani, vagy egyedül kitalálni valamilyen forradalmi dolgot, amire senki más nem képes a piacon, akkor sántít a dolog. Persze vannak olyan termékek, amiket gyorsan el lehet adni, pl. csodatabletták fogyásra, vagy hasonló eredményeket ígérő termékek, amikről egy idő után kiderül, hogy nem teljesen igaz a hatása, de azoknak a vevőknek a szemébe bele tudsz nézni majd utána is? Nem jó felfogás, hogy akkor lesznek új vásárlók, elég nagy ez az ország. Gondolkodj hosszútávon, és ez szorosan összefügg persze a hitelességgel is. Olyan termék vagy szolgáltatás mellé tedd az arcod a neved, amit te is szívesen képviselsz, jól érzed magad benne, és ily módon az ügyfeleid is hosszútávon kitartanak melletted, mert tudják, hogy értéket képviselsz, ezért vagy ÉRTÉKADÓ ÉRTÉKESÍTŐ! Az üzletedet lépésőr-lépésre tudod kialakítani, lesznek hullámvölgyek is, de fokozatosan, apránként növelni tudod a bevételedet, és egyszer akár berobbanhat az egész, és nagyobb arányban nőhet a forgalmad! De az elején ha egyből egymilliót akarsz keresni a 0-ról, akkor csak felesleges frusztrációt okozol magadnak, ha egyből nem jönnek az eredmények! Langsam spazieren, ahogy a magyar ember mondja. �

 Szeretem mindig elmondani a bambusz példáját: 

 „A bambusz az egyik évben a szárakat, a másik évben a rizómákat fejleszti. A szárak eleinte kis rügyként jelennek meg a rizóma nóduszain. NÉHÁNY ÉVIG ÍGY NÖVEKEDNEK, majd gyors fejlődésnek indulva kibújnak a talajból. Általában rövid, vastag kúp alakjában jelentkeznek, melyeket rügyhüvelyek vesznek körül. A rügyhüvelyek a legkeményebb talajt is áttörik, annak ellenére, hogy kezdetben igen sérülékenyek. Kihajtás után általában 20 - 30 napon belül, gyors növekedéssel érik el végleges méretüket.Az eddigi feljegyzések szerint a Bambusa arundinacea 91 cm-t nőtt egy nap alatt.” (forrás:Wikipédia)

Véleményem szerint az értékesítő is olyan, mint a bambusz. Sok ideig készülődik, a talaj alatt magába szívja a tudást, próbálkozik, gyakorol, próbál kitörni a föld alól, és a beletett munka eleinte jobban majd később nagyobb és nagyobb eredményekben megmutatja magát és olyankor már látványos a lesz a fejlődés is!

Nincsenek csodák, nincsenek pár nap alatt milliókat eredményező technikák. Az eredmények eléréséhez folyamatos tanulás, alázatos, kitartó munka, képességeid fejlesztése, mentorálás, és sok-sok akarat és türelem szükséges!

Simon István

Junior Sales Tréner

www.juniorsales.hu

Képek forrása: pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

https://juniorsalestrening.blog.hu/api/trackback/id/tr3216491582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása