Szolgáltatás minősége a pandémia alatt Magyarországon
2021. március 23. írta: Simon I.

Szolgáltatás minősége a pandémia alatt Magyarországon

A napokban átvettem egy lakást, amit megvásároltam, és mint olyan szeretném berendezni. Bútorok, műszaki termékek, kiegészítők, minden, ami ahhoz kell, hogy komfortos legyen. A műszaki termékeket egy „neves” felületről vásároltam, a bútorokat szintén. Direkt nem említem őket, de mindenki ismeri. Mind a két cég péntekre igazolta vissza a szállítás határidejét, aminek nagyon örültem, hiszen akkor egy kalap alatt mindent átvehetek. Gondoltam én…  Sajnos egyiknél sem tudtam én kiválasztani rugalmasan a kiszállítás határidejét.

Nem úgy alakult, ahogy képzeltem, történt ugyanis, hogy az egyik céggel péntek reggel 5:30 kor sms-eztem, hogy ők bizony 7:00-ra vagy előbb ott vannak, és más lehetőségem nem lesz átvenni aznap, kell nem kell? Ezt jó lett volna előtte nap közölni, hiszen nem abban a lakásban élek, így oda is kell mennem, ami kb. fél óra, szerencse, hogy nem vagyok egy nagy alvó. Azt sem tudtam, hogy ilyen korán már van kiszállítás. Szóval kipattantam az ágyból és nem túl jó szájízzel irány a lakás. 7:05-kor hívtak, hogy a kolléga elnézte, és csak 7:30-ra érnek oda. Mondom most már teljesen mindegy, gyertek, úgyis itt vagyok.

A szállítás meg is érkezett, de csak a rendelt termékeim kb. fele jött meg. Kérdezem, a többi? Hát ő nem tudja, majd azt biztos más szállító cég hozza. Aha, nagyon biztató, nem voltam bunkó, sem ideges, inkább csalódott. Mondom semmi gond, elkezdek dolgozni, és várom a többi szállítót.

A bútorosok 11:00 és 15:00 között szállítanak az e-mail szerint, ez legalább konkrét. Dolgoztam, ebédeltem, és 13:00-14:00 környékén elkezdtem kicsit gondolkodni, hogy ne hívjam-e fel őket esetleg. A szállító azt írta előtte nap, hogy fél órával előtte fognak csörögni, mielőtt megérkeznek. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol 6 perc idegölő zene, és reklámszöveg után sem vette fel senki a telefont. Ezt később még egyszer megpróbáltam ugyanekkora sikerrel. Sebaj, biztosan leterheltek, kicsit késik, jönni fog a csomag, szombaton pedig össze tudom szerelni a bútorokat, amire segítséget is szerveztem. 16:00-ig vártam, és elindultam haza, kissé idegesen, fáradtan, és megfogadtam, hogy innen soha többet nem rendelek, első alkalom volt egyébként. A szállító 16:58-kor hívott, hogy 5 perc múlva ott van! Mondom nagyszerű, csak már nem vagyok ott, de szombaton várlak. Ő azt nem tudja, engem majd a központ hív és egyeztetnek velem. Elnézést sem kért… Remek! Kedd van, most várom őket!

Tehát ahelyett, hogy pénteken mindent megkaptam volna az ígért időben, hétfőn és kedden is itt várok a lakásban, hogy átvegyem a korábbra ígért (és a szállításért sem kevés pénzt fizetett) holmikat!

Eredmény: csalódott vásárló, aki nem lesz visszatérő hűséges vevő!

Összefoglalva: 1 kiszállítási napból lett 3, semmilyen kedvezményt nem kaptam a rossz szolgáltatás miatt, és az egyik cég még csak elnézést sem kért az okozott kellemetlenségért. Ha ez magánéletben történik, úgy mondanám, becsapva érzem magam, és mint olyan, az ilyen kapcsolatokat értelemszerűen leépítem.

Egyrészről persze megértem, hogy most az online vásárlás miatt nagyobb a leterhelés, nehezebb a logisztikai feladatokat megoldani, és sok esetben káosz van. Másrészről, egy éve tart ez az állapot, miért is nincsenek igazából erre felkészülve?!

Az alapeset, hogy én vagyok a vásárló, és a jó értékesítői hozzáállás pedig az, hogy a vevő az első! Persze tudom, hogy ennek a 2 cégnek annyi a vevője, mint a tenger, és nem számít neki, amit most írok, de ha valaki amiatt viselkedik így, mert piacvezető, hosszútávon nem lesz az, mert a szorosan a nyomukban lévő cégek azon dolgoznak, hogy válhatnák jobbá, mint ő!

Mit mond neked ez a történet értékesítőként? Nekem azt, hogy soha ne kövessem el ezeket a hibákat!

  • Mindig a vevő az első! Te vagy értük, és nem fordítva!
  • A szolgálataidért cserébe kapod a megbízási díjadat, a támogatást pénzt formájában. Ha nem segítesz megfelelően, téged sem fognak támogatni.
  • Mindig tartsd be, amit ígértél, ha nem tudod, akkor azt jelezd időben, és nem lesz rossz szájíz. Mindig közbe jöhet valami, de ennek az esélyét csökkenteni kell, és ez a te felelősséged, ez rajtad múlik, szervezed jól a munkádat!
  • Ha már olyan hibát vétettél, ami a vásárlódnak időbe, energiába került, kárpótold! Bármivel, amivel egy kicsit vissza tudsz neki adni az elvesztegetett dolgokért.
  • A bizalom törékeny dolog, sok idő felépíteni, nagyon rövid idő alatt le tudod rombolni, ezért tegyél meg minden magadtól telhetőt! Légy korrekt, és segítőkész minden esetben!

A szállító még nem érkezett meg, remélem ma nem csalódok. Vagy már úgyis mindegy igazából…

Simon István

junior sales tréner

www.juniorsales.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://juniorsalestrening.blog.hu/api/trackback/id/tr8816491584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása